16 Kasım 2010 Salı

Çorba: nerede içmeli nerede içmemeli????



Cebimdeki Akrep olarak boyumdan büyük işlere kalkıştım bu aralar ve ev döşemeye çalışıyorum. Hazır bayram gelmişken kendimi cumadan beri dekorasyon merkezlerine attım. Saatlerce ayakta durma, seçerken konsantre olmaya çalışma, eşya taşıma, yerleştirme işleri arasında midemin kazındığını hissetiğim an kendimi en yakın yemek yerinde buluyorum.

Dün arkadaşlarımın tavsiyesi üzerine Addresistanbul'a gittim. Kapıdan girdiğimde açlıktan başım döndüğü için hemen Kitchenette'e oturdum. Tadını yavan bulduğum yemeklerinden ötürü uzun zamandır hiçbir şubesine gitmemeyi tercih ettiğim bir cafe zinciridir aslında. Beni bir kez daha şaşırtmadığını da dayanamayıp hemen yazacağım.

Pazar sakinliğinde servis yapan tek garsona ilk sorum "Ne çorbası var?" oldu. Mevsim ve öğün fark etmeksizin her gittiğim restoranda bu soruyu sorarım. Çorbasız bir gün düşünülemez benim için. Garsonun cevabı "Bezelye Çorbası" oldu. Bayılırım! hemen sipariş verdim. Gelen çorbanın hayal kırıklığını kelimelere dökmeden fotoğrafını koyuyorum.

Hayatımda hiç bu kadar fosforlu yeşil bezelye görmemiştim (ki bence zaten içinde bezelye yoktu çünkü ne tadı ne de kokusunun alakası yoktu). Çorbanın adından başka hiçbir şeyi bezelye değildi. İçemedim, hevesle ısmarladığım çorbayı geri göndermem garsonun pek de ilgisini çekmedi. Arkadan istediğim Cafe de Paris soslu etin eti güzel olsa da sosu safi tereyağindan oluşuyordu eridiğinde o da fosforlu sarıya dönüştü.

Bugün ki maceramda Bayrampaşada ki ikea da alışverişe başlamadan Cookshop'a oturdum. Cookshop geçmişim City's de ilk açıldığı sıralarda bir kere ile sınırlı, hafızamda ve damağımda sıradan olarak kalmış. Zaten çok etkilensem bunca zamandır kesin geri giderdim.

Bu sefer çorba olarak parçalı sebze var. İlk önce çekici gelmiyor sonra yanda bir müşterinin kasesini görünce benim de canım istiyor. Bildiğimiz minesterone çorbasına servis etmeden evvel üstüne maydanoz ve ıspanak doğranmış. Çok güzel bir dokunuş. Çorbanın lezzeti, kıvamı, kokusu çok yerinde. Arkasından yediğim teriyaki tavuk da gayet lezetti, pilavı muhteşem.

Havalar daha soğumadı ama yakındır. İçim üşüse de üşümese de ben Cook shop'a geri gideceğim, Kitchenette ise bir süre daha uzak durulacaklar listesinde yerini koruyacak. Kitchenette de çorba 8tl, Cook shop da ise 6tl.

Evim ile ilgili macera ve deneyimler çok yakında...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder